Jak říkat a slyšet NE s klidnou myslí

ne4_1

Jste ve stresu, máte dojem, že naprosto nemůžete stihnout svou práci, a do toho přijde šéf s dalším úkolem.

Nemůžete se dočkat víkendu, protože už zoufale potřebujete odpočinek. Kamarádka, která vám mnohokrát pomohla, vám zavolá a naléhavě potřebuje o víkendu vaši pomoc.

Zažíváte někdy podobné situace?

Nejraději byste řekli ne, ale uvnitř vám něco brání?

Jsou momenty, kdy ani při nejlepší vůli nedokážeme vyhovět žádosti druhého. Pokud vyhovíme, trpí tím naše tělo a může utrpět i vztah s tímto člověkem.

V upřímnosti nám přitom mohou bránit naše přesvědčení, předchozí nepříjemné zkušenosti nebo obavy z konfliktu. A možná i to, že nechceme ublížit, zranit nebo ohrozit vztah.

NE je možné vyjádřit zcela upřímně formou, která je plně respektující, citlivá i srozumitelná a otevírá dveře dialogu, nikoliv neporozumění.

Jindy můžeme NE slyšet z druhé strany a být jím zaskočeni, nebo nás může zraňovat. Tyto zkušenosti mohou snadno oslabit naši sebedůvěru a odvahu požádat druhé o pomoc. Brání nám v tom strach z odmítnutí.

Není nutné nechat se odbýt, ani zapírat sami sebe. Můžeme si bez obav říci o pomoc nebo o to, co právě potřebujeme.

NE totiž není konec ale naopak začátek dialogu.

Jak na to?

Zvu vás ke společnému prozkoumání obou typů situací. Vyzkoušíme si, jak se můžeme v těchto situacích zachovat, jak upřímně vyjádřit to, co skutečně chceme.  Prožijeme, jak naslouchat NE a pochopit zprávu, kterou skrývá, aby nás to nezraňovalo ani neohrožovalo. V praxi si vyzkoušíme, jak v obou situacích otevřít dialog.

PRO KOHO JE WORKSHOP VHODNÝ?

Pro všechny, kteří chtějí

být upřímní a ohleduplní zároveň

  • i v těchto situacích prožívat svobodu a rovnocennost
  • vytvářet atmosféru spolupráce
  • vytvářet zdravé mezilidské vztahy a pečovat o ně s citem
  • pečovat o svou spokojenost a své potřeby bez obav a výčitek
  • vytvářet rovnováhu ve vztazích i komunikaci
  • balancovat upřímnost a empatii
  • zažít na vlastní kůži principy Nenásilné komunikace Marshalla Rosenberga

CENA

Cena je 1800 Kč.

Peníze by neměly být problém. Pokud jsou, ozvěte se.

KDO ZAJIŠŤUJE KURZ ORGANIZAČNĚ?

Jarmila Klimešová, jarmilaklimesova@gmail.com, 732 552 575.

Těším se na vás

Helena

Reference na kurz

Žaneta Gregorová

Jsem nadšená. Je to přesně ten typ osvěžení, které v tomhle divném světě potřebujeme, ale zapadá do dlouhodobé cesty osobního rozvoje. Lidi jen musí odbourat "ezo" stereotypy a otevřít se :)

Helena byla skvělá. Myslím, že tak vyrovnaná a klidná osoba by měla ostatní lektory učit, jak přistupovat k lidem. Vždy dávala prostor na dotazy a doplnění, ale držela opratě času i plynulosti. Sdílí, což je velmi důležité.

Ivana Stanislavová

Ahoj, jsem ráda, že jsem se mohla zúčastnit kurzu "Jak říkat NE s klidnou myslí"...když bych měla zhodnotit co nového mi přinesl, tak uvědomění, že při komunikaci je dobré opřít se o SEBE, své pocity než "být v hlavě" a vyjadřovat myšlenky a domněnky... 

Helena je krásný člověk.

Alena Petříková

Díky za celý kurz. Bylo to moc milé setkání.  Pro mě nejdůležitější asi bylo uvědomění, že když chci říci něčemu (někomu) NE, současně říkám něčemu ANO... a je dobré si toto ANO uvědomit.

A když mi naopak někdo říká NE, není to odmítání mé osoby, ale odmítnutí mé strategie, skryté přitakání něčemu jinému.